Hvem er bag dør 3?
I kommer ind i en design time, hvor vi er i gang med at diskutere, om hvordan man kan markedsføre lighthouse klassen. Og vi kommer til at snakke meget om hvordan man kendetegner lighthouse klassen.
Af Jonas N. Bomberg og Jon T. Brodersen
Klokken er 7.57 en mandag morgen, en lærer kommer ind, kigger rundt, og han ser at der kun 12 mødt frem. Han venter 5 min. før han begynder sin undevisning.
5 min inde i timen kommer eleverne dumpende.
Læreren siger at undervisningen i dag skal handle om hvad en god lighthouse klasse er. Et hav af hænder ryger op i luften. Læren vælger Ronnie. Ronnie siger at en god lighthouse elev, er en kreativ og en Innovativ type.
Læren siger: “spændende forklaring”, og så siger han at hans forklaring af en god lighthouse klasse er, at det er en klasse der rager ud i verden, med fokus på design og innovation.
Så bryder en af eleverne ind. Eleven siger at det er for at give fokus på at vi skal udvikle os som menneske for at kunne klare en arbejdsdag udenfor skolen.
En anden elev rækker hånden op, og siger at han synes at en god elev skal være kreativ, og skal have gå på mod så man kan klare nogle af de opgaver vi bliver stillet for i klassen.
En lære kommer ind og beder en af eleverne komme ud til tutor sammentale, dermed bliver læreren spurgt om hvad der er kendetegnet for lighthouse, hun siger at hun mener, at
vores klasse har et godt gå på mod og vi er meget kreative.
Læreren siger at hvis man kigger på alle svar, er vi meget enige om hvad en god ligthouse klasse er, og hvad for nogle egneskaber en elev skal have.Så hvis i vil markedsføre lighthouse klassen ville det være en god idé at man kigger på det kreative, innovative og hvordan man kommer ud i verden med det man laver.
“Nu stiller jeg et spørgsmål og jeg vil gerne have at i svarer på det ærligt”, siger læreren.
Hvorfor valgte i lighthouse? En pige rakte sin hånd i været og sagde “jeg valgte lighthouse fordi det fokusere på kreativitet og ny tænkning, men selvfølgelig gjorde rejserne også et indtryk på mig”.
Og en anden siger at han valgte det for at få noget på cv og det med at i skal til udlande.
En tredje, valgte det hovedsageligt på grund af rejserne til Berlin, Milano og USA, samt muligheden for at arbejde på Ipad.
“Så skal vi til at runde timen af, jeg synes vi har fået en rigtig god snak.
Jeg tror vi er kommet frem til at en lighthouse elev er en kreativ, innovativ og har et godt gå på mod. “
Ingen kommentarer:
Send en kommentar