Folket har talt


Kaffe automaten.
Jeg drikker kaffe. Ikke nødvendigvis hver morgen men et par gange i ugen bliver der hældt noget af det sorte vand ned i mig. Jeg har aldrig oplevet at der blev løbet tør for kaffe henne ved automaten. Men hvad med de andre produkter? Jeg har klassekammerater, som også køber fra automaten men de plejer at klage over den. Hvorfor? Jo fordi at de bestiller choko, chokomælk, espresso, cappuccino. Der er for det meste altid noget galt når disse produkter bliver bestilt: Ikke noget skum, kakaoen er alt for vandet etc.
Synes at disse produkter også skulle tjekkes regelmæssigt, ligesom kaffen. Vi studerende har ikke så mange penge. Selvom 4 kr. ikke er det helt store beløb, forventer man at når man køber et produkt og at man bruger penge på det,  så skal det også virke. Jeg klager ikke, kaffen virker altid.



Jeg forstår det ikke.
I dag i klassen var læreren rigtig sur. Jeg forstår det virkelig ikke! Læren spurgte mig om noget vi skulle have læst til i dag og jeg kunne ikke svare på det. Det er da ikke min skyld at jeg ikke har læst på det! Nu må han tage sig sammen!
Jeg var til samtale ved studievejlederen i går. Hun siger at jeg ikke er aktiv nok i skolen. Hvad mener hun? Jeg snakker da hele tiden med min sidekammerat. Hun siger også jeg har for meget fravær. Forstår hun ikke at jeg ikke altid kan være i skole og at jeg også skal i byen! Hun advarede mig med at hun ville fratage min SU. Hvad?! Ja, det er sku da derfor jeg går i skole. Jeg forstår det virkelig ikke! 




Satire fra kummen!
-det lugter på wc'et.

Dørene smækker. Låsen klikker. Papiret følger dine sko og børsten er helt væk. Duften er kvalm. Hvem har skabt dette problem hvor kommer det fra og hvem står for at løse det?
Dam da daaaaa.

Under omstændighederne er lugten på WCet blevet så slem hen over dagen at folk spørger hvor kommer det fra?
De har ingen forståelse for at WC papiret bare forsvinder og børsten ikke bliver brugt og skralde spanden er blevet spist. I vores begyndende undersøgelse bliver vi stoppet af den cigarrygende rengørings dame. "Rolig, folkens," siger rengøringdamen. "Vi har sat ghostbusters på sagen"

Vi går ud for at modtage ghostbusters som kommer en time senere. Ghostbusters begynder på at hive deres udstyr ud og deres hjælper Wall-E ud af deres folkevogn. Deres jagt er begyndt.

Efter flere minutters søgen, finder de det grusomme, fugtige fund af en storøjet flyder, som kigger grumt på dem. Ghostbusters bliver grebet af frygt og siger: " Det skulle vel aldrig være tiden til en hotdog?"
Vi forlader ghostbusters og vender næsen ned mod 1BH som har sendt os historien. Da mange elever har en underlig, uhyrlig og frygtellig toiletangst, er det begyndte at giver en rumlen i klassen og dufter frygtelig.
Udluftningen er heller ikke noget at råbe hurra for.

"Tarm eksplosioner er blevet en del af vores hverdage," siger Anna-magrete på 52, fra 1BH Vi sidder og snakker med Anna-Margrethe da døren til klassen bliver smækket op. Den ildelugtene duft og aroma af gammel kød kommer ind i klassen. Klasselæren Arnold Pedelski kommer ind for at starte timen. Han lægger ud med at give alle eleverne en glædelig nyhed.

 "Vi lærere, er ved at indsamle penge fra alle klassers opsparing, så vi kan få løst det frygtelige problem. Så nu kan vi endelig holde en julefrokost for lærerne." Under vores undersøgelse finder vi ud af at lærerne holder en hemmelighed fra eleverne.

Arnold og de andre ansatte på skolen, samler penge ind fra et hemmeligt projekt som har hovedbase på lærerværelset. De tagere os med ind på lære værelse for at fortælle os om det
hemmelige projekt.  " Vi er begyndt at indsamle metalgasser til videre salg til USA ogKina. Det bliver samlet ind ved at lukke alle mulighederne for udluftning og samler gasserne ind i klasserne som eleverne producere."

Vi går tilbage til klassen 1BH. For at tage diskutionen op med klassen. I det vi kommer ind i klassen, bliver vi væltet af ghostbusters som er helt svedte og røde i hovet. I deres prusten og stønnen prøver de at forklare os noget "vi har løst problemet, vi har løst problemet!"

"Bang!". En voldsom olie indsmurt pelikan baldre ind i vinduet og forstyrre os i vores forsøg på at få ghostbusters pusten tilbage. Den over pumpede københaver råber en forbløffende "EJ, jeg har lige
pusset vinduet." Mens resten af over svedte metalhydridene, bumse pulsene elever vågner op og stiller os en masse spørgsmål på én gang.

Til sidst bliver der nogenlunde stilhed i klassen og Martin Løvehjerte for halvråbt sit spørgsmål ud i klasse: "Hvordan fik i løst problemet?" Alle kigger spændt på ghostbusters. Ghostbusters smiler over hele hovedet "Vi spiste hotdoggen."

Vi kan nu konstater at vi har glemt alt om  problemet. Glemt alt om det ildelugtene monster ude på WC.
Da vi ser til toilettet hvor den storøjet flyder stadig svømmer rundt. Nu er den bare begyndt at synge "Solen er så rød mor".

Men da vores udforskning går i stå, løber vores mistanke hen på læren som tjener milioner på salget af metalgasser fra eleverne og er ligeglade med deres helbrede. Vi har heller ikke forstået hvad en københavner laver i Jylland. Stopper dramaet aldrig? Er der ikke en løsning på dette uendelige WC monster? Dramaet kan stoppe hvis bare du gider at tænke dig om . Monsteret kan nok ikke stoppes da monsteret er os selv.

Hvis du ikke kan se løsningen. Kan vi godt give dig et kursus i
hvordan man bruger et toilettet.

Skrevet af Annika Frederiksen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar